TÜRKÇESİ VARKEN
Son yıllarda Türkçe batı kaynaklı dillerin etkisi altına girmiştir. Bunun en büyük sebebi toplumca bunu önlemekte yeterli duyarlılığı gösteremeyişimizdir. En üzücü tarafı ise bu kelimelerin çoğunun özenti, gösteriş, bilgili görünmek gibi arzuların etkisiyle dilimize yerleşiyor olmasıdır. Bugün toplum arasında, “konuşurken ne kadar yabancı sözcük kullanırsan o kadar önemli insan oluyorsun” gibi bir hissiyat mevcut. Oysaki durum bunun tam tersidir. Yabancı sözcükler anlamayı güçleştirdiği için iletilmek istenen ya geç algılanmakta ya da hiç anlaşılamamaktadır. Aslında konuşmada ne kadar öz bir dil kullanılırsa anlatılanlar da o kadar geniş bir kitleye ulaşabilir.
Bir dil yabancı sözcüklerin saldırısına uğramaya başladıkça, yabancı devletlerin saldırısına uğramış bir devlet gibi bağımsızlığını kaybetmeye başlar. İnsanlar gün geçtikçe yabancı sözcük kullanmadan derdini anlatamaz hale gelir. Bu da, bilginin, kültürün, düşüncenin yabancılaşması, yabancıya bağlı kalması, kişinin özgürlüğünü yitirmesi demektir Bu nedenle dil her ülke için bağımsızlığın simgesidir.
Çocuk Dostu Şehir Ankara Uygulamaları kapsamında Dr. Ahmet Kazım Mıhçıoğlu Ortaokulu’nda öğrenci ve öğretmen iş birliği ile 6-A sınıfında Türkçesi Varken panosu hazırlanarak Türkçenin etkili ve doğru kullanımı hakkında farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır. Günlük hayatımızda sıklıkla kullandığımız Türkçe karşılığı olan yabancı kelimelerin kullanımı azaltıp onların yerine Türkçe kelimeleri kullanarak dilimize sahip çıkma amacı güdülmüştür.
Bu güzel etkinlikte emeği geçen herkese ve etkinlik haberini bize gönderen Çocuk Dostu Şehir Ankara Uygulamaları okul temsilcisi Zülküf Erkan BAYKARA öğretmenimize teşekkür ediyoruz.