Geleneksel anlayışta eğitim, öğretmen merkezli olarak sürdürülür. Öğretmen öğrenci- bilgi üçgeninde, öğretmen bilgiyi aktaran, öğrenci ise bilgiyi alan durumundadır. Bu nedenle geleneksel anlayış bilginin oluşmasında öğrenciye aktif bir rol vermez.
Yapılandırmacı yaklaşıma göre ise, her birey öğrenme sürecinde aktif hale getirilmeli ve kendi öğrenmesinden sorumlu olmalıdır. Yapılandırmacı yaklaşımda öğretmen etkinlik merkezinde rehber değildir. Öğretmen öğrenciyle birlikte öğrenen kişidir. Disiplinler arası ve bütünleşik bir öğrenme söz konusudur.
İşte tamda bu yüzden öğretmenlerimiz derslerinde yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak ve disiplinler arası bir yaklaşımla çocukların hem eğleneceği hem de öğrendiklerini unutmayacakları yöntem ve teknikler kullanıyorlar. Bu yaklaşıma uygun olarak Dr. Ahmet Kazım Mıhçıoğlu 4. sınıf öğretmenleri Aysel BOZDOĞAN , Sibel ŞİMŞEK BAHAR iç organlar konusunu işlerken öğrencilerine bu organların resimlerini tişörtleri çizdirerek, çocukların hem keyifli zaman geçirmelerini hem de öğrenme sürecine etkin katılmalarını sağlanmıştır.