Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Semih AKTEKİN, öğretmen performans sistemine ilişkin bilgi verdi. Bakanlık bünyesinde bir milyona yakın öğretmen bulunduğunu ve yeni öğretmen ihtiyacının gittikçe azaldığını ifade eden Aktekin, "Sistem içerisindeki mevcut bir milyon öğretmenin niteliğini arttırmak bakanlığımızın öncelikli hedefidir. Fakat bu kaliteyi attırmak için somut, ölçülebilir, gözlenebilir evrensel ölçütler gerekiyor." diye konuştu.
Bakanlık olarak öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılmak ve öğretmenlerin gelişim ihtiyacını tespit etmek ve periyodik olarak yapılacak bir performans değerlendirme sistemini hayata geçirmek için öğretmen yeterliliklerini sürekli güncelleme amacını taşıdıklarını anlatan Aktekin, Yüksek Planlama Kuruluna sunulan Öğretmen Strateji Belgesi´nde de öğretmen performans sistemine ilişkin hedef ve eylemlerin yer aldığını bildirdi. Aktekin, bu kapsamdaki hedeflerinin, bütün öğretmenler için evrensel ölçütlere göre yeni bir performans değerlendirme sistemi geliştirmek, öğretmen yeterlilikleri çerçevesinde öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi, mesleki gelişim çalışmalarının izlenmesi, yönlendirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik çoklu veri kaynağına dayalı değerlendirme yaklaşımı çerçevesinde bir performans yönetim sistemi kurmak olduğunu söyledi.
Tüm veriler ışığında öğretmenlerin, gelişim ihtiyacını içeren konularda hizmet içi eğitimlere tabi tutulmasının öngörüldüğünü dile getiren Aktekin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Okul idareleriyle işbirliği içerisinde bu gelişim ihtiyacı belirlenecek. Ayrıca öğretmenlerin zayıf yanları değil, güçlü yönleri de ortaya çıkarılacak. Bu sistemle öğretmenlerimiz için bireysel gelişim programı belirlenecek. Öğretmene bireysel ve mesleki gelişim planı hazırlanacak. Öğretmenin alan bilgisi zayıf ise onu alan bilgisi programlarına yönlendireceğiz. Sınıf yönetimi becerisi zayıfsa sınıf yönetimi eğitimlerine yönlendireceğiz. İletişim becerileri zayıfsa o alandaki eğitimlere yönlendireceğiz. Bunlar mahallinde veya merkezi eğitimler olarak düzenlenecek. Bu eğitimlere katılan öğretmenler sürekli değerlendirilerek, bir önceki değerlendirme döneminden yeni değerlendirme dönemine kadar ne kadar gelişim göstermiş, eksikliklerini ne kadar gidermiş ortaya çıkmış olacak."